10 voedingsmiddelen met een hoog gehalte aan fyto-oestrogenen

Als u erg veel last ondervindt van de symptomen van de menopauze, dan kan het helpen om voedingsmiddelen te gebruiken die rijk zijn aan natuurlijke fyto-oestrogenen. Het tekort aan oestrogeen in de menopauze leidt tot klachten als opvliegers, stemmingswisselingen en de hunkering naar eten. Fyto-oestrogenen zijn chemische stoffen die in planten zitten en kunnen fungeren als een natuurlijk aanvulling op het verlies van oestrogeen.



Van broccoli en soja was al bekend dat het kan helpen om de klachten van de menopauze te verminderen, maar er zijn meer voedingsmiddelen die rijk zijn aan fyto-oestrogenen. Probeer uw dieet eens een periode aan te passen door meerdere van onderstaande voedingsmiddelen te gebruiken en kijk of het helpt om de klachten te verminderen.

1. Sojamelk, tofu en edamame boontjes.

2. Gefermenteerde soja voedingsmiddelen, zoals miso en tempé.

3. Lijnzaad en sesamzaad.

4. Volkoren producten zoals volkorenbrood, zemelen en haver(mout)

5. Paprika

6. Rood druivensap en cranberries.

7. Groene bonen, kikkererwten en bruine bonen

8. Broccoli.

9. Selderij

10. Noten zoals amandelen, walnoten en pistachenoten.

Er zijn verschillende kruiden en wortels zoals dong quai, zilverkaars, ginseng en rode klaver die ook de reputatie hebben dat ze effectief zijn tegen klachten in de menopauze. Ga dit echter niet zonder advies van een arts of natuurgeneeskundige gebruiken. Kijk voor meer voedingsmiddelen die goed zijn in de menopauze op vrouw en overgang. Meer menopauze.

Eindelijk een effectief middel tegen de overgang.

Geen opmerkingen: